inf. z pr. bur.14.III.14.-16.IV.14

Informacja z pracy Burmistrza Moniek w okresie między sesjami

od 14 marca 2014r. do 16 kwietnia 2014r.

 

  1. Księgowano na bieżąco dochody i wydatki oraz realizowano przelewy środków z różnych tytułów w marcu i kwietniu 2014r. w terminach określonych w dokumentach źródłowych – zlecenie, umowa, zamówienie, noty.
  2. Przekazywano środki na realizację wydatków jednostek budżetowych; dotacji dla instytucji kultury za marzec 2014r.
  3. Uzgodniono zamknięcie miesiąca marca 2014r. z księgowymi podatkowymi i księgą główną.
  4. Sporządzono uchwały i załączniki w wersji papierowej i elektronicznej, przygotowanie do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w oparciu o program Edytor oraz Bestia.
  5. Uzgodniono plany jednostek budżetowych i zgodności danych w systemie Bestia.
  6. Przekazano składki ubezpieczenia społecznego za marzec 2014r.
  7. Naliczono diety sołtysom i radnym za udział w sesji Rady Miejskiej z 14 marca 2014r. oraz za pracę w komisjach.
  8. Naliczono spłaty odsetek i raty od zaciągniętych kredytów i pożyczek za marzec 2014r.
  9. Zgodnie z umowami wystawiono faktury za czynsze, dzierżawy za miesiąc marzec i kwiecień 2014r.
  10. Przekazano należności innym jednostkom samorządowym z tytułu zwrotów dłużników z Funduszu Alimentacyjnego.
  11. Księgowano zdarzenia gospodarcze za miesiąc marzec 2014r.
  12. Przekazano podatek od towarów i usług (VAT) za luty 2014r. oraz przekazano deklarację VAT-7 do Urzędu Skarbowego w Mońkach.
  13. Sporządzono sprawozdania o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Z-03.
  14. Wysłano sprawozdania przez ePUAP do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego i Krajowego Biura Wyborczego w wyznaczonych terminach – odnośnie wyborów do Parlamentu Europejskiego.
  15. Prowadzono ewidencję należności przypisanych:
  1. podatek od nieruchomości – osoby fizyczne – zaksięgowano wpłaty kasowe i bankowe,
  2. podatek od nieruchomości – osoby prawne – zaksięgowano wpłaty bankowe i kasowe,
  3. podatek od środków transportowych od osób fizycznych – zaksięgowano wpłaty bankowe i kasowe,
  4. podatek od środków transportowych od osób prawnych – zaksięgowano wpłaty bankowe.
  1. Prowadzono bieżącą ewidencję należności nieprzypisanych, odnotowano wpłaty opłaty skarbowej.
  2. Wystawiono upomnienia dla osób prawnych, które w terminie nie opłaciły podatku.
  3. Uzgodniono z księgowością budżetową obroty podatku za marzec 2014r.
  4. Wypisano pokwitowania i przyjęto gotówkę na następujące należności: podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych, zobowiązania pieniężne wsi, opłata skarbowa, odpady komunalne, czynsze za lokale, użytkowanie wieczyste, dzierżawa terenu, opłata adiacencka.
  5. Zakończono prace dotyczące wydawania decyzji na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Łącznie wydano 539 decyzji na kwotę 379.539,69 zł.

  1. Sporządzono zapotrzebowanie na dotację dla gmin na wypłaty producentom rolnym zwrotu w/w podatku.
  2. Sporządzono sprawozdanie o nie udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie za m-c marzec br. i przesłano za pomocą aplikacji do Ministerstwa Rolnictwa.
  3. Przyznano 3 ulgi z tytułu zakupu gruntów na powiększenie gospodarstwa rolnego.
  4. Wydano 1 decyzję umarzającą zaległy podatek, ponadto 4 podania o umorzenie są w trakcie rozpatrywania.
  5. Wydano 3 decyzje odraczające termin płatności zaległego podatku od nieruchomości.
  6. Na bieżąco dokonuje się sprawdzania składanych deklaracji na podatek od środków transportowych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości.
  7. Na bieżąco wprowadzane są zmiany do komputera w związku ze zmianą areału gruntów lub właściciela i wydawanie decyzji korygujących wymiar zobowiązań podatkowych.
  8. Na bieżąco są wydawane zaświadczenia o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego.
  9. Udzielono odpowiedzi na pisma dla instytucji takich jak: KRUS Mońki, Komenda Powiatowa Policji w Mońkach, Komornik Sądowy.
  10. Przesłano do Ministerstwa Rolnictwa sprawozdanie roczne z udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie innej niż pomoc de minimis za 2013r.  (zwrot podatku akcyzowego, ulgi na zakup gruntów oraz ulgi inwestycyjne). Łączna liczba beneficjentów pomocy publicznej w rolnictwie w 2013 roku wyniosła 975 osób.
  11. Wydano zaświadczenia o pomocy de minimis przedsiębiorcom korzystającym ze zwolnienia w podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Nr XLI/228/10 Rady Miejskiej w Mońkach z dnia 31 marca 2010r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.
  12. W trakcie załatwiania jest wniosek o zwolnienie z podatku od nieruchomości nowouruchomionej działalności gospodarczej na terenie Gminy Mońki na podstawie uchwały Nr XLI/326/14 Rady Miejskiej w Mońkach z dnia 14 marca 2014r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.
  13. Wprowadzono i prawidłowo zostały przetworzone 46 wnioski w systemie  teleinformatycznym Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym:
  1. 8 nowych wniosków na założenie działalności gospodarczej,  
  2. 17 wniosków o zmianę  wpisu w CEIDG,
  3.  6 wnioski o zmianę wpisu ze wznowieniem działalności gospodarczej,
  4. 2 wnioski o zmianę wpisu z zakończeniem działalności gospodarczej,
  5. 2 wnioski o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej,
  6.  8 wniosków o wznowienie działalności gospodarczej,
  7. 3 wnioski o zakończeniu działalności gospodarczej.    

 Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej udostępnia  informacje o przedsiębiorcach i innych podmiotach:

  1. uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z koncesji;
  2. uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z zezwolenia lub licencji;
  3. wpisie do rejestru działalności regulowanej, zakazie wykonywania działalności określonej we wpisie oraz o wykreśleniu z rejestru;         

Informacje te są przekazywane na bieżąco do CEIDG przez organy koncesyjne, organy prowadzące rejestry działalności regulowanej oraz organy właściwe do spraw zezwoleń i licencji.    

  1. Wpłynął 1 wniosek od wspólników spółki cywilnej Mariusz i Edyta Grochowscy o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w sklepie spożywczo-przemysłowym w Boguszewie 27. Wniosek przekazano do rozpatrzenia dla Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach.
  2.  Wydano 24 decyzje dotyczące wycinki drzew na terenie miasta i gminy Mońki.
  3. Prowadzonych jest 13 postępowań dotyczących wycinki drzew.
  4. Wybrano wykonawcę na wykonanie zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Mońki” – Środowisko i Innowacje Sp. z o. o. z siedzibą Bobrów 8, 28-142 Tuczępy;
  5. Trwa kompletowanie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy dotacji z wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Białymstoku na zadanie pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Mońki”.
  6. Umorzono na wniosek wnioskodawcy postępowanie dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie kurnika o powierzchni 2000 m2 na 22000 szt. brojlerów (88DJP) na działce o nr geodezyjnym 214/2, położonej w obrębie wsi Kołodzież”.
  7. Na bieżąco trwa wprowadzanie informacji o środowisku i jego ochronie na witrynie internetowej Ekoportal.
  8.  Wybrano ofertę w przetargu nieograniczonym na bieżące utrzymanie dróg żwirowych i gruntowych w ilości 6038 m3 w tym 2038 m3 z Funduszu Sołeckiego. Kwota 185.668,50 zł.
  9.  Wybrano ofertę w przetargu nieograniczonym na dostawę  piasku (500 m3) na remonty chodnikowe. Kwota 11.500 zł.
  10.  Rozpoczęto realizację funduszu sołeckiego w sołectwach: Dziękonie, Znoski, Zyburty.
  11. Złożono wniosek do PGE o zwiększenie mocy elektrycznej w świetlicy wiejskiej w Boguszewie.
  12. Złożono wniosek o podpisanie umowy na dostawę energii o zwiększonej mocy do planowanej świetlicy wiejskiej w Sikorach.            
  13. Złożono wniosek o pozwolenie na budowę sieci wodociągowej we wsi Oliszki.
  14. Przygotowywany jest wniosek zgłoszenia wykonania przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Mońki.                                                                                              
  15. ZGKiM wykonał oczyszczenie terenów zleconych.
  16. Podpisano umowę na konserwację oświetlenia ulicznego na rok 2014.
  17. Zlecono uporządkowanie terenu przed dworcem PKP na ul. Dworcowej.
  18. Zlecono przygotowanie kwietników oraz posadzenie I zmiany kwiatów.
  19. Weryfikowane są sprawozdania dostarczone przez operatorów posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej.
  20. Przekazano sprawozdanie roczne za rok 2013 dla WIOŚ oraz Marszałka Województwa.
  21. Wykonywana jest roczna analiza gospodarki odpadami komunalnymi.
  22. Na bieżąco prowadzona jest obsługa interesantów dotycząca systemu gospodarowania odpadami - pomoc przy zmianach i wypełnianiu  deklaracji.
  23. Prowadzone są postępowania w sprawie naliczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  24. Wzywani są mieszkańcy miasta i gminy Mońki celem weryfikacji złożonych deklaracji.
  25. Przyjęto 30 deklaracji ze zmianami
  26.  Przyjęto 24  nowe deklaracje.
  27.  Zaksięgowano wpłaty za miesiąc marzec 2014r.
  28.  Suma wpłat za miesiąc marzec 2014r.  – 143.235,44zł. (kwota ta obejmuje również wpłaty za kolejne miesiące oraz wpłaty zaległe).
  29.  Przygotowywane są upomnienia właścicielom nieruchomości, którzy nie wywiązują się z obowiązku ponoszenia opłaty.
  30.  Na bieżąco przygotowywana jest dokumentacja księgowa.
  31. Przyjmowane są wnioski o zwrot niewłaściwie wpłaconych opłat, również wnioski o przeksięgowanie wpłat lub zaliczenie nadpłat na poczet przyszłych opłat.
  32.  Zlecane są odłowy bezpańskich zwierząt z terenu miasta i gminy Mońki.
  33. Opracowano Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt.
  34. Nawiązano kontakt z firmą likwidującą watahy dzikich psów.
  35. W dniu 21 marca 2014 r. zawarto umowę z rzeczoznawcą majątkowym na wykonanie operatów szacunkowych następujących nieruchomości, położonych na terenie miasta  i gminy Mońki:
  1. Wycenę  następujących nieruchomości  gruntowych:
  1. przy ul. Ełckiej oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki:
  1. Nr  322/34 o pow. 25808 m2  
  2. Nr  320/3 o pow. 8039 m2  i udz. ½ w dz. Nr 320/1 o pow. 27 m2,
  1. w obrębie wsi Zblutowo gm. Mońki, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 10 o pow. 4200 m2

- przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargowej.

  1. Określenie wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek podziału nieruchomości położonej w obrębie wsi Kołodzież gm. Mońki oznaczonej w ewidencji gruntów przed podziałem Nr 112/17 - do ustalenia opłaty adiacenckiej zgodnie z art. 98a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.).  
  2. Wycenę lokalu mieszkalnego Nr 7, położonego w budynku wielolokalowym przy ul. Kościelnej 30 w Mońkach wraz z pomieszczeniami przynależnymi: piwnicą i pomieszczeniem w budynku gospodarczym wraz z częściami ułamkowymi budynku i urządzeń, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokalu i budynku gospodarczego – przeznaczonego do sprzedaży wraz z wyceną części nieruchomości gruntowych w działce Nr 334/21 o pow. 5893 m2, położonej w Mońkach, przynależnych do w/w lokalu – do sprzedaży na własność.
  3. Ustalenie wysokości 1 m2 czynszu najmu lokalu użytkowego Nr 3u, położonego w budynku wielolokalowym przy Al. Niepodległości 6 w Mońkach, o pow. 28,00 m2 wraz z udziałem w 2800/151929 części działki Nr 892 o pow. 367 m2 - do przetargu na wynajem lokalu użytkowego.
  1. W dniu 7 kwietnia 2014 r. zawarto umowę w formie aktu notarialnego w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działka Nr 215/2 o pow. 46 m2 położonej we wsi Hornostaje. Z tytułu sprzedaży do budżetu Gminy wpłynęła kwota 800 zł (17,39 zł/m2).
  2. Wydano Zarządzenie Burmistrza Moniek w sprawie nabycia nieruchomości położonej w Mońkach, oznaczonej jako działki Nr 219/2 o pow. 840 m2 i Nr 220/9 o pow. 3318 m2, stanowiącej drogę publiczną wewnętrzną do działek budowlanych, za kwotę 30.000 zł.

Wykaz nieruchomości  wywieszony został na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mońkach.

  1. Wydano Zarządzenie Burmistrza Moniek w sprawie sprzedaży dotychczasowym najemcom w drodze bezprzetargowej, 3 lokali mieszkalnych:
  1. 1 lokalu o pow. użytkowej 47,96 m2, położonego w budynku Nr 8 przy Al. Niepodległości w Mońkach wraz z pomieszczeniem przynależnym (piwnicą) o pow. 8,60 mi udziałem 5656/145570 części budynku i urządzeń, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali oraz wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste w/w udziału w nieruchomości gruntowej, t.j. w działce nr 1112/2 o pow. 540 m2,
  2. 2 lokali o pow. użytkowych: 33,89 m2 oraz 51,02 m2, położonych w budynku Nr 14 przy ul. Tysiąclecia w Mońkach wraz z przynależnymi udziałami w częściach budunku i urządzeń, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali oraz wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste przynależnych udziałów w nieruchomości gruntowej, t.j. w działce nr 896/2   o pow. 407 m2,

Wykaz nieruchomości  wywieszony został na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mońkach. Informacja o wywieszeniu wykazu podana została do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej, wywieszenie na tablicach ogłoszeń na terenie miasta Mońki, a także opublikowana została na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mońkach.

  1. Podpisano protokoły rokowań na sprzedaż 3 lokali mieszkalnych, położonych w Mońkach:
  1. 2 lokali o łącznej powierzchni użytkowej 62,17 m2 wraz z pomieszczeniami przynależnymi (piwnicami) o łącznej pow. 4,70 m2, położonymi w budynku przy Al. Niepodległości 6 w Mońkach wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowych części nieruchomości gruntowej przynależnej do tych lokali,
  2. 1 lokalu o powierzchni użytkowej 47,23 m2, położonego w budynku przy ul. Juliusza Słowackiego 3 w Mońkach wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowych części nieruchomości gruntowej przynależnej do tego lokalu.

Zawarcie notarialnych umów  sprzedaży tych lokali planowane jest w kwietniu 2014 r. Z tytułu sprzedaży do budżetu gminy wpłynie kwota 58.024,82 zł po potrąceniu 80% bonifikaty udzielonej zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach.

  1. Wydano Zarządzenie Burmistrza Moniek  w sprawie oddania w najem, w drodze bezprzetargowej, na czas nieoznaczony, pomieszczenia o powierzchni 20,00 m2,  znajdującego  się na II piętrze budynku położonego na działce Nr 1375 przy ul. Leśnej w Mońkach i pozostającego w trwałym zarządzie Gimnazjum w Mońkach.

Wykaz nieruchomości  wywieszony został na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mońkach. Informacja o wywieszeniu wykazu podana została do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej, wywieszenie na tablicach ogłoszeń na terenie miasta Mońki, a także opublikowana została na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mońkach.

  1. Wydano 5 zarządzeń Burmistrza w sprawach reprezentowania gminy Mońki w sprawach związanych z działalnością wspólnot mieszkaniowych.
  2. Wydano decyzję w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej w związku z podziałem nieruchomości.
  3. W dniu 10 kwietnia 2014 r. ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości położonych w Mońkach:
  1. Nr 1576 o pow. 590 m2  przy ul. Rataja. 

Cena wywoławcza  -   47.000 zł  

Wysokość wadium       5.000 zł

  1. Nr 1578 o pow. 614 mprzy ul. Rataja

 Cena wywoławcza  -   49.000 zł  

Wysokość wadium       5.000 zł

  1. Nr 1580 o pow. 638 mprzy ul. Rataja

 Cena wywoławcza  -   51.000 zł

 Wysokość wadium       5.000 zł

  1. Nr 1130/11 o pow. 1127 m2 przy ul. Tysiąclecia

Cena wywoławcza   - 170.000 zł

Wysokość wadium   -  20.000 zł                                     

Do cen uzyskanych w przetargu doliczony zostanie 23% podatku VAT.

Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2014 r. o godz. 1000.

  1. W dniu 25 marca 2014 r. odbyło się posiedzenie Społecznej Komisji Mieszkaniowej działającej przy Urzędzie Miejskim w Mońkach, na którym ustalono projekt wykazu wnioskodawców spełniających kryteria najmu lokalu mieszkalnego i socjalnego w mieszkaniowym zasobie gminy Mońki w 2014 r. oraz projekt wykazu osób, których wnioski o zamianę lokalu w 2014 r. zaopiniowano pozytywnie. Wykaz ten został zatwierdzony przez Burmistrza Moniek.
  2. Przygotowano projekt uchwały Rady Miejskiej w Mońkach w sprawie przyznania nieruchomości zamiennej.

 

Burmistrz

mgr Zbigniew Karwowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz Moniek

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Łapińska

Wprowadzający: Marta Łapińska

Data wprowadzenia: 2014-05-19

Data modyfikacji: 2014-05-19

Opublikował: Marta Łapińska

Data publikacji: 2014-05-19