inf. z pracy bur. od 23.12.2015-20.01.2016

Informacja z pracy Burmistrza Moniek w okresie między sesjami

od 23 grudnia 2015r. do 20 stycznia 2016r.

  1. Księgowano na bieżąco dochody i wydatki oraz realizowano przelewy środków z różnych tytułów grudnia 2015r. i stycznia 2016r. w terminach określonych w dokumentach źródłowych - zlecenie, umowa, zamówienie, noty.
  2. Przekazywano środki na realizację wydatków jednostek budżetowych, dotacji instytucji kultury, za grudzień 2015r. i styczeń 2016r.
  3. Przygotowywane jest sprawozdanie roczne z udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie innej niż pomoc de minimis za 2015r. (zwrot podatku akcyzowego oraz ulgi inwestycyjne).
  4. Wydawane są zaświadczenia o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego – od 01.01.2016r. wystawiono 63 szt. zaświadczeń.
  5. W trakcie załatwiania jest podanie dot. rozłożenia na raty zaległego podatku od nieruchomości.
  6. W trakcie rozpatrywania jest wniosek o zastosowanie zwolnienia w podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Nr XLI/326/14 Rady Miejskiej w Mońkach z dnia 14 marca 2014r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.
  7. Sporządzono sprawozdanie o nie udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie za m-c grudzień 2015r. i przesłano za pomocą aplikacji do Ministerstwa Rolnictwa.
  8. Sporządzono sprawozdanie o skutkach dot. zastosowania obniżek stawek podatkowych w 2015r., umorzeń i ulg podatkowych w związku z otrzymywaną subwencją.
  9. Wysłano deklaracje na podatek od nieruchomości, rolny i leśny dla ok. 200 osób prawnych. Dokonuje się sprawdzenia i zaksięgowania wpływających deklaracji.
  10. Wysłano deklaracje na podatek od środków transportowych dla posiadaczy samochodów ciężarowych z DMC powyżej 3,5 tony oraz dla posiadaczy ciągników, przyczep i naczep (termin złożenia deklaracji upływa z dniem 15 lutego 2016r.).
  11. Udzielono odpowiedzi na pisma dla instytucji takich jak: KRUS Mońki, KRUS Białystok, Komenda Powiatowa Policji w Mońkach.
  12. Trwają prace przygotowawcze w związku z wymiarem podatku rolnego, podatku od nieruchomości i podatku leśnego na 2016r. Wprowadzane są stawki podatku na 2016r. oraz przygotowywane są wzorce decyzji podatkowych.
  13. Trwają prace przygotowawcze w związku z przyjmowaniem wniosków w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (termin składania wniosków – luty 2016r.).
  14. W dniu 8 stycznia 2016r. dokonałem oceny pracy Pana Dariusza Jaworowskiego  Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Mońkach – Ocena wyróżniająca.
  15. W ramach przysługującego pracodawcom dofinansowania kosztów z tytułu kształcenia młodocianych pracowników w miesiącu grudniu 2015r. wydałem 3 decyzje przyznające pracodawcom dofinansowanie w/w kosztów na łączną kwotę 24.243,00 zł.
  16. Podpisałem umowę z Rodzicem ucznia na dowożenie do Gimnazjum w Mońkach – uczeń posiada Orzeczenie o niepełnosprawności Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
  17. Na wniosek Ministerstwa Edukacji Narodowej przeprowadzono analizę danych statystycznych dotyczących liczby etatów nauczycieli oraz liczby uczniów w roku szkolnym 2015/2016 wykazanych w systemie informacji oświatowej. Dane te posłużą do kalkulacji ostatecznej kwoty subwencji ogólnej dla gminy na finansowanie zadań oświatowych w roku 2016.
  18. Przeprowadziłem zebranie z Dyrektorkami Szkoły Podstawowej w Kuleszach i Boguszewie, gdzie wspólnie dokonaliśmy analizy zasadności zamiaru likwidacji tych szkół  z dniem 1 września 2016r.
  19. Odbyłem naradę z Dyrektorami placówek oświatowych w dniu 15 grudnia 2015r., gdzie poruszono następujące tematy:
  1. platforma edukacyjna w naszym województwie – wnioski Pana Burmistrza z narady,
  2. zamiar likwidacji Szkoły Podstawowej w Boguszewie i Kuleszach od nowego roku szkolnego – uzasadnienie, zatrudnianie nauczycieli itp.,
  3. ferie zimowe i dodatkowe dni wolne od zajęć szkolnych (szkoły zapewniają opiekę dzieciom),
  4. 6 – latki w szkole i przedszkolu w nowym roku szkolnym – problemy,
  5. oceny pracy Dyrektorów szkół i Konkursy na stanowiska Dyrektorów w Zespole Szkół, SP Nr 2 Mońki i Przedszkolu w 2016r.,
  6. doskonalenie kształcenia nauczycieli – rozliczenie wydatków za 2015r. i plan na kolejny rok budżetowy,
  7. realizacja Programu „Książki Naszych Marzeń” w SP Nr 1 i SP Nr 2 w Mońkach i Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Gimnazjum – terminy realizacji poszczególnych zadań,
  8. podsumowanie udziału w programie „Umiem pływać” za rok 2015 i udział w następnej edycji w roku 2016 (zgłosiliśmy 21 grup po 15 uczniów tj. 315 dzieci),
  9. średnie wynagrodzenia nauczycieli za 2015r. – sprawozdania i terminy,
  10. system Informacji Oświatowej – terminy i upoważnienia,
  11. sprawy finansowe – VAT od stycznia 2016r.,
  12. regulacja wynagrodzeń kadry administracyjno – obsługowej w szkołach,
  13. dyscyplina pracy Dyrektorów jednostek oświatowych,
  14. sprawy różne.
  1. W płynął 1 wniosek od przedsiębiorcy o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Wniosek przekazano do rozpatrzenia dla Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach. Gminna Komisja wnioski zaopiniowała pozytywnie i zostało wydane zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.
  2. Zlecono ZGKiM oczyszczanie terenów gminnych położonych na terenie miasta oraz parku miejskiego.
  3. Przyjęto i wprowadzono do wymiaru 6 nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  4. Przyjęto i wprowadzono do wymiaru 41 zmian deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze zmianami.
  5. Weryfikowane i sprawdzane  są dane zawarte w deklaracjach.
  6. Wszczęto z urzędu 3 postępowania w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze zmianą ilości osób zamieszkujących posesje położone na terenie gminy Mońki.
  7. Wydano 2 decyzje umarzające postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze zmianą ilości osób zamieszkujących posesje położone na terenie gminy Mońki.
  8. Wydano decyzję nakazującą uprzątnięcie działki dla właściciela nieruchomości położonej na terenie gminy Mońki.
  9. Wydano decyzję w sprawie umorzenia zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  10. Prowadzona jest bieżąca korespondencja z organem egzekucyjnym – Urzędem Skarbowym w Mońkach o wszelkich zmianach zachodzących w sprawach dot. postępowania egzekucyjnego oraz przyjmowanie korespondencji z US dotyczących toczących się postępowań egzekucyjnych.
  11. Prowadzona jest kontrola terminowości zapłaty należności pieniężnych.
  12. Przyjmowane są na bieżąco zgłoszenia dotyczące bezdomnych psów na terenie Gminy Mońki, a informacje drogą elektroniczną i telefoniczną przekazywane są schronisku dla bezdomnych psów GREEN – HOUSE z siedzibą w Krzeczkowie.
  13. Przygotowywana jest odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej dot. wywiązywania się gminy z zapisów ustawy o chronię zwierząt.
  14. Otrzymano odszkodowanie w związku z uszkodzeniem tablicy wjazdowej z firmy PROAMA w kwocie netto 6.200 złotych.
  15. Na bieżąco odbierane są przeterminowane leki z aptek położonych na terenie miasta Mońki.
  16. Na bieżąco prowadzona jest ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków  o zbiorników bezodpływowych znajdujących się na terenie Gminy Mońki.
  17. W dniu 11 stycznia 2016 r. wydano Zarządzenia Burmistrza Moniek w sprawie  oddania w użyczenie nieruchomości zabudowanej położonej w Mońkach przy ul. Wyzwolenia 16A, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 997/3 o pow.  1913 m2  pod budowę Mediateki w Mońkach.
  18. W dniu 12 stycznia 2016 r. ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na oddanie w najem na czas nieoznaczony lokali użytkowych Nr 1u i Nr 3u położonych na parterze budynku wielolokalowego przy Al. Niepodległości 6 w Mońkach, wraz z udziałem w części działki Nr 892 o pow. 367 m2, na której położony jest budynek wielolokalowy.
  1. lokal Nr 1u o pow. 57,12 m2 wraz z pomieszczeniem przynależnym o pow. 42,65 m2 (piwnica)  oraz udziałem w 9977/151929 części działki Nr 892.

Cena wywoławcza – 33,00 zł netto za 1m2 powierzchni lokalu (57,12 m2 x 33 zł/1m2 = 1.884,96 zł).

Wadium      -   200,00 zł.

  1. lokal Nr 3u o pow. 28,00 m2 wraz udziałem  w 2800/151929 części działki Nr 892. Cena wywoławcza - 33,00 zł netto za 1m2 powierzchni lokalu (28,00 m2 x 33 zł/1m2  =  924,00 zł).

Wadium        -    100,00 zł.

Przetarg odbędzie się w dniu  17 lutego 2016 r. o godz. 1000    w siedzibie Urzędu Miejskiego w Mońkach przy ul. Słowackiego 5a (sala konferencyjna - II piętro).    Przedmiotem licytacji będzie miesięczna stawka czynszu za 1 m2 powierzchni lokali użytkowych  wraz udziałem  w części działki Nr 892. Do stawek czynszu ustalonych w drodze przetargu doliczony zostanie 23% podatek VAT, który obciąża najemcę lokalu. 

  1. Zawarto umowę z rzeczoznawcą majątkowym na wykonanie operatu szacunkowego nieruchomości zabudowanej położonej w Mońkach przy ul. Wyzwolenia 16A, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 997/3 o pow. 1913 m2  - przeznaczonej do zbycia w drodze darowizny.       
  2.  W dniu 29 grudnia 2015 r. zawarto akt notarialny w sprawie sprzedaży na rzecz dotychczasowych najemców lokalu mieszkalnego nr 1 o pow. 53,90 m2, położonego w Mońkach przy ul. Kościelnej 32, wraz z pomieszczeniami przynależnymi: piwnicą  o pow. 12,96 m2 i pomieszczeniem w budynku gospodarczym o pow. 18,33 m2 oraz sprzedaży przynależnego udziału w kotłowni olejowej oraz udziału w gruncie. Przy sprzedaży lokalu udzielono bonifikaty w wysokości 80% zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach. Z tytułu sprzedaży do budżetu gminy wpłynęła kwota 25.160,44 zł.
  3.  W dniu 31 grudnia 2015 r. zawarto umowę na najem części działki Nr 1112/5 o pow. 80 m2 pod istniejący pawilon handlowo – usługowy oraz umowę na najem części działki Nr 297/5 o pow. 36 m2 pod garaże samochodowe.
  4. Wyrażono zgodę na przedłużenie dotychczasowemu najemcy umowy najmu lokalu socjalnego nr 5 w Hornostajach 20, na okres 6 miesięcy.
  5. W związku ze śmiercią najemcy lokalu mieszkalnego nr 21, położonego przy Al. Niepodległości 8 w Mońkach wydano zgodę na przepisanie umowy najmu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Odebrano dokumentacje projektowe na przebudowę dróg gminnych, celem złożenia wniosku na dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020:
  1. W miejscowości Dudki;
  2. W miejscowości Waśki;
  3. Od ul. Wyszyńskiego do wsi Oliszki;
  4. W miejscowości Lewonie.
  1. Wydano 9 decyzji dotyczących wycinki drzew i krzewów na terenie miasta i gminy Mońki.
  2. Prowadzone są 4 postępowania dotyczące wycinki drzew na terenie miasta i gminy Mońki.
  3. Prowadzone jest postępowanie zmierzające do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na:        
  1. „Budowie budynku inwentarskiego (chlewni) o obsadzie 180 DJP wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce o nr geod. 467, położonej w obrębie wsi Krzeczkowo, gm. Mońki”,
  2. „Rozbudowie istniejącego zakładu przetwórstwa mięsnego, zlokalizowanego na działce o nr geod. 181, obręb wsi Dziękonie, gm. Mońki”,
  3. „Budowie budynku inwentarskiego (chlewni) o obsadzie 81,2 DJP wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach o nr geodezyjnych 94/18 o 94/19, położonych w obrębie wsi Kropiwnica, gm. Mońki”,    
  4. „Budowie dwóch kurników do hodowli brojlerów o obsadzie łącznej 54 000 szt.  (216 DJP), zlokalizowanych na działce o nr geodezyjnym 214/2, obręb wsi Kołodzież,  gm. Mońki”,
  5. „Przebudowie drogi gminnej Mońki-Oliszki o długości 1962 m, teren gminy Mońki”,
  6. „Przebudowie i rozbudowie odcinka drogi gminnej w miejscowości Rybaki o długości ok. 1250 m wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi (przepusty) i niezbędną infrastrukturą techniczną, teren gminy Mońki”.
  1. Zakończono postępowanie zmierzające do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na:
  1. „Budowie czterech kurników do hodowli brojlerów o obsadzie łącznej 124 872 szt. (499,488 DJP) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami budowlanymi towarzyszącymi, zlokalizowanych na działce o nr geodezyjnym 38, obręb wsi Wojszki, gm. Mońki”,
  2. „Budowie budynku inwentarskiego (obory) o obsadzie 40 DJP wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce o nr 248, obręb wsi Hornostaje, gm. Mońki”.          
  1. Skierowano do Starostwa Powiatowego w Mońkach wnioski o wydanie zezwolenia na usunięcie:
  1. 1 drzewa w obrębie wsi Sikory,
  2. 59 drzew w obrębie wsi Dziękonie.

W obecnej chwili, oba postępowania są nadal nie rozstrzygnięte przez Starostwo.

  1. Prowadzone jest postępowanie dotyczące nielegalnego usunięcia drzew w obrębie wsi Jaski.
  2. Trwa przygotowanie dokumentów do złożenia wniosku o dofinansowanie dla zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mońki” do WFOŚiGW na lata 2016-2017. Zgodnie z wnioskami mieszkańców mamy do usunięcia 6 836,20 m2
  3. Wykonano oświetlenie ul. Skarbowej  w 2015r – zamontowano 3 kpl opraw z wysięgnikami na istniejących słupach za kwotę  17.000 zł.
  4. Dokonano wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej rozbudowy oświetlenia ulicznego we wsi Osada Hornostaje z podziałem na etapy realizacji: I etap – odcinek od działki o nr geod. nr 85/4 do drogi (przedłużenie ul. Kolejowej); II etap – droga zagumienna od nr geod. 86/2 do drogi (przedłużenie ul. Kolejowej). Termin zakończenia prac projektowych: do 15 maja 2016r. za wynagrodzeniem 12.423 zł. Trwa podpisywanie  umowy.
  5. Dokonano wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej oświetlenia ulicznego ul. Kilińskiego. Termin zakończenia prac projektowych: do 15 maja 2016r. za wynagrodzeniem 5.535 zł. Trwa podpisywanie umowy.
  6. Wspólnie ze Starostą Monieckim zorganizowaliśmy i przeprowadziliśmy odprawę w sprawie pogorzelców Państwa Jarmołowiczów ze wsi Ołdaki.
  7. Jak co roku wspólnie z mieszkańcami Miasta i Gminy Mońki powitałem Nowy 2016 Rok.
  8. Zwizytowałem awarię sieci wodociągowej na ul. Tysiąclecia.
  9. Odbyłem robocze spotkanie ze Starostą Monieckim w sprawie uzgodnień modernizacyjnych i inwestycyjnych na 2016 rok.
  10. Przeprowadziłem spotkanie z właścicielami firm tj. REVMOD i RBS w sprawie awarii na ul. Ełckiej.
  11. Na moją prośbę spotkałem się z Wojewodą Podlaskim w sprawie pomocy pogorzelcom Państwu Jarmołowicz z Ołdak.
  12. Spotkałem się przedstawicielami fundacji prowadzącą Szkołę Podstawową w Downarach.
  13. Uczestniczyłem w spotkaniu z Arcybiskupem z Białorusi,  zorganizowanym przez Monieckie Towarzystwo Motocyklowe, ks. Proboszcza Parafii św. Brata Alberta Chmielowskiego oraz rodzinę Państwa Szypcio.
  14. Przeprowadziłem odprawę z mecenasami naszego urzędu w sprawie wierzytelności w stosunku do Węglopolu Sp. z o.o.
  15. Spotkałem się z Państwem Sierba - głównymi inicjatorami oraz organizatorami już XV Międzynarodowych Biegów Ulicznych Mońki 2016 r. w sprawie planowania wydatków i wsparcia finansowego tego przedsięwzięcia.
  16. Udzieliłem wywiadu dla mediów takich jak Wirtualna Polska oraz Polskie Radio Białystok w sprawie aktualnej sytuacji oraz prośby o wsparcie rodzinie pogorzelców Państwa Jarmołowiczów.
  17. Przeprowadziłem spotkanie robocze z dyrektorkami szkół wiejskich tj. SP Boguszewo i SP Kulesze w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących likwidacji danych placówek.
  18. Przeprowadziłem spotkanie z rodziną Państwa Jarmołowiczów z Ołdak, których dotknął pożar. Ustaliliśmy konkretne zadania i kierunki działania w pomocy dla tej rodziny.
  19. Wziąłem udział w spotkaniu analizującym możliwość wejścia Gminny Mońki w projekt zwany „Senior Wigor”.
  20. Spotkałem się z kierownictwem Powiatowej Policji w Mońkach w sprawie realizacji zadań i zamierzeń w roku 2016.
  21. Wspólnie z Dyrektorem Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej przeprowadziliśmy odprawę w sprawie realizacji opracowywanych projektów technicznych rozwoju ciepłownictwa na terenie Moniek.
  22. Przeprowadziłem akcję idącą w kierunku zaangażowania szkół z terenu Gminy Mońki w realizacji projektu „Zapobieganie zagrożeniu dzieci i młodzieży” zorganizowanym przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach.
  23. Spotykałem się z przedstawicielami Zarządu Powiatu Monieckiego, tj. Starostą i Wicestarostą w sprawach bieżących i planowania wspólnych zamierzeń. Mianowicie projekt pn. „Senior Wigor”, chodnik przy Policji na ul. Tysiąclecia, zakup samochodu dla Policji, problem służb ponad normatywnych itp.
  24. Uczestniczyłem w posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady Miejskiej w Mońkach.
  25. Przeprowadziłem odprawę z kierownictwem referatu Gospodarki i Inwestycji w sprawie planowanych modernizacji i inwestycji na terenie gminy z równoczesną analizą ogłoszonych już konkursów umożliwiających pozyskanie środków unijnych.
  26. Wspólnie z Dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Panią Skarbnik oraz Sekretarzem Gminy przeanalizowaliśmy informację na temat danych ilościowych objętych rodzin tzw. „500 +” z terenu Gminy Mońki. Omówiliśmy również organizację tegorocznej choinki dla rodzin objętych opieką pomocą społeczną.
  27. Na bieżąco przyjmowałem  mieszkańców miasta i gminy Mońki oraz wykonywałem inne obowiązki wynikające z urzędu burmistrza.

Burmistrz

mgr Zbigniew Karwowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Łapińska

Wprowadzający: Marta Łapińska

Data wprowadzenia: 2016-03-22

Data modyfikacji: 2016-03-22

Opublikował: Marta Łapińska

Data publikacji: 2016-03-22