Ewidencja innych obiektów hotelarskich
Ewidencja innych obiektów hotelarskich.
Instrukcja krok po kroku:
- Pobierz, wydrukuj, wypełnij wniosek.
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika dołącz stosowne pełnomocnictwo.
- Udaj się do Urzędu Miejskiego w Mońkach ul. Słowackiego 5a, Biuro Obsługi Klienta i złóż wniosek. Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o wpisie obiektu do ewidencji, dokonaj opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Wymagane dokumenty:
- Zgłoszenie do ewidencji innch obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, lub
- Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, lub
- Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich / o zmianie rodzaju obiektu hotelarskiego.
Opłata skarbowa:
- 17 zł – za zaświadczenie,
- 17 zł - za pełnomocnictwo.
UWAGA: Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy o opłacie skarbowej.
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
- w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Moniek;
- przelewem na nr konta 35 8085 0005 0007 2964 2000 0310 Bank Spółdzielczy w Mońkach ul. Wyzwolenia 13.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urzędu Miejskiego w Mońkach ul. Słowackiego 5a, Biuro Obsługi Klienta.
Termin odpowiedzi:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
- Skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na odmowę rozpatrzenia wniosku (wydaną w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania z powodu nie uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia wezwania do usunięcia braków formalnych wniosku), wnoszona za pośrednictwem Burmistrza Moniek.
- W pozostałych przypadkach do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Moniek w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji informacje o:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
- zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
- zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych.
Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie informuje organ prowadzący ewidencję o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie lub istotne ograniczenie zakresu świadczonych usług. Informacji tych nie uważa się za zgłoszenie, o którym mowa powyżej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020r. poz. 2211).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017r. poz. 2166).
Wymagane załączniki:
- Wzór formularza zgłoszenia do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
- Wzór formularza zgłoszenia zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
- Wzór formularza zaświadczenia o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich / o zmianie rodzaju obiektu hotelarskiego.
- Klauzula RODO.
Metryka strony